Rozhýbeme dopravu v kraji, investicemi i dobře „seřízenou“ hromadnou dopravou



Kvalitní a bezpečné silnice, autobusové a vlakové spoje tehdy, kdy je lidé skutečně potřebují pro cestu do práce, školy či za zábavou, integrovaný dopravní systém s jednotnou jízdenkou, ale také rozhýbání investic do páteřní dopravní infrastruktury. To jsou priority, na které se chce koalice TRIKOLORA – SOUKROMNÍCI – NEZÁVISLÍ zaměřit.

„Naší prioritou bude dostavba klíčových dopravních tepen, tedy dálnice D49 a D55. Zároveň chceme docílit zahájení výstavby obchvatu Valašského Meziříčí a  budeme pokračovat s realizací výstavby silnice 1/35 směrem na Palačov. Pokročíme s přípravou obchvatu Uherského Brodu, napojení Uherského Hradiště na obchvat i s přípravou obchvatu lázní Luhačovice,“ uvedl emeritní hejtman a dopravní expert Libor Lukáš s tím, že stejně důležité je pokračovat v přípravě modernizace a elektrizace železniční trati Otrokovice – Zlín - Vizovice s novým přestupním uzlem v krajském městě Zlín, či modernizace a elektrizace trati tzv. Vlárské dráhy, tj. Staré Město – Kunovice - Uh. Brod – Luhačovice – Bojkovice - Bylnice.

„Vlakové nádraží ve Zlíně dělá ostudu nejen krajskému městu, ale celému našemu kraji. Zasadíme se o to, abychom rozhýbali vybudování skutečně moderního dopravního terminálu ve Zlíně,“ doplnil Ivo Mitáček, dnešní zastupitel města Zlína.

Velkým problémem je také parkování, které trápí řadu měst v našem kraji, a s jeho řešením musí pomoci kraj pomocí speciálního krajského programu, který navýší kapacitu parkovacích míst v našich městech. Podle koalice bude důležité se vrátit také k podpoře infrastruktury cestovního ruchu, který i do budoucna může být velkým zdrojem hospodářské stability našeho regionu. „Výrazným impulzem pro vznik nových podnikatelských příležitostí i pracovních míst mohou být např. veřejné investice v rámci Baťova kanálu a řeky Moravy,“ uvedl krajský zastupitel Michal Dvouletý.

V neposlední řadě se chce koalice vrátit také k nepovedeným změnám ve veřejné linkové dopravě. „Chtěli bychom zavést jednotný krajský jízdní doklad, aby se cestování pro občany stalo jednodušší. Zároveň však chceme klást důraz na účelnost a efektivitu vynaložených veřejných prostředků,“ zdůraznil Libor Lukáš s tím, že ušetřené peníze se budou investovat na opravy a údržbu krajských silnic II. a III. tříd, které jsou z velké části v havarijním stavu.